Abstract Patient education is important for good health; it is also a foundation for the prevention of various chronic conditions. Asthma is among the least explored in terms of patient education. Hospital admissions are the result of poor education, a lack of adherence to medication and treatment, and failure to attend regular check-ups. Patients lack both awareness of the factors that predispose them to asthma and the means of treatment and prevention. Increased hospital admissions also lead to higher expenses. The purpose of the research is to explore the influence of asthma patient education on hospital admissions. The research objectives were achieved through a review of current studies on social learning and cognitive theories, and an investigation into how asthma-related knowledge relates to patient education. The sample population included patients diagnosed with asthma from King Saud Medical City in Riyadh. The method involves purposive sampling. The most important results are: the need to engage patients in educational programs to decrease the incidence of complications and reduce hospital admission rates; the need to provide instructions regarding the correct use of tools and strategies in order to avoid adverse risks; the importance of nurses’ and physicians’ roles in controlling asthma in order to reduce hospitalization; appropriate knowledge among asthma patients’ families improves the efficiency and quality of healthcare offered by physicians and nurses, thus decreasing hospital admissions; and providing patients with theoretical knowledge and practical expertise is likely to decrease hospital admissions and ensure they can care for themselves at home. The key recommendations are: to introduce new educational programs in order to provide patients with useful data regarding medications and the use of asthma-related tools; to develop learning methods by helping patients to understand care, medications, the correct use of tools and warning signs, delivered in a format that includes demonstrations of care, teach-back questions and assessments, and that facilitates provider communications; to develop an action plan for patients that is linked with the Electronic Medical Record to allow nurses and physicians to monitor patients’ progress remotely and ensure this plan is followed; and to enhance patients’ and families’ knowledge by offering full participation in their own healthcare and encourage them to partner with clinicians to increase their adherence to disease management in order to become more accountable for their own health. المستخلص: يعد التثقيف الصحي من المور الهامة للصحة الجيدة ؛ وکذلک فهو أساس للوقاية من مختلف الأمراض المزمنة. ويعد مرض الربو من أهم الأمراض التي تم استکشافه من خلال تثقيف المرضى. يعد الدخول إلى المستشفى نتيجة لضعف التثقيف الصحي وعدم الالتزام بالوصفة الطبية والعلاج، وعدم المداومة على الفحوصات الدورية. يترتب على ضعف وعي المرضى بالعوامل التي تقيهم من مرض ووسائل العلاج والوقاية منه زيادة تردد مرضى الربو على المستشفيات مما يؤدي الى ارتفاع تکاليف الرعاية الصحية. الهدف من هذا البحث هو استکشاف تأثير تثقيف مرضى الربو على معدلات التردد على المستشفيات والتنويم، ولتحقيق أهداف البحث من تم مراجعة الدراسات السابقة حول التعليم الاجتماعي والنظريات المعرفية، والتحقق من کيفية ارتباط المعرفة بالربو المستفادة من التثقيف الصحي للمريض. تضمنت العينة عينة البحث مرضى مصابون بالربو من مدينة الملک سعود الطبية بالرياض، وتم تحديد العينة اعتمادا على اسلوب العينة الهادفة. توصل البحث الى عدة نتائج أهمها: الحاجة إلى إشراک المرضى في البرامج التثقيف الصحي لتقليل حدوث المضاعفات وتقليل معدلات الدخول في المستشفيات؛ الحاجة إلى تقديم الإرشادات المتعلقة بالاستخدام الصحيح للأدوات والاستراتيجيات لتجنب المخاطر السلبية لمرض الربو؛ أهمية دور الممرضين والأطباء في السيطرة على الربو من أجل الحد من دخول المستشفى؛ التثقيف الصحي المناسب بين عائلات مرضى الربو بساعد في تحسين کفاءة ونوعية الرعاية الصحية المقدمة من قبل الأطباء والممرضات، مما يقلل من حالات الدخول المستشفيات؛ توفير المعرفة النظرية والخبرة العملية للمرضى يساعد في تقليل حالات دخول المستشفى وضمان قدرتهم على رعاية أنفسهم في المنزل. وتتمثل التوصيات الرئيسية في: تقديم برامج تثقيف صحي جديدة من أجل تزويد المرضى ببيانات مفيدة عن الأدوية واستخدام الأدوات المتعلقة بالربو. تطوير طرق التثقيف الصحي التي تساعد المرضى على فهم الرعاية والأدوية والاستخدام الصحيح للأدوات وعلامات التحذير، والتي يتم تقديمها في صيغة تتضمن مظاهر الرعاية والاستفسارات والتقييمات التقييمات التي تسهل علاقات المريض بمقدم خدمات الرعاية الصحية ؛ وضع برامج تثقيف للمرضى متعلقة بالسجل الطبي الإلکتروني للسماح للممرضات والأطباء بمراقبة تقدم المرضى عن بُعد والتأکد من استمراريةاتباع هذه الخطط العلاجية عن بعد؛ وتعزيز معرفة المرضى وعائلاتهم من خلال المشارکة الکاملة في الرعاية الصحية الخاصة بهم وتشجيعهم على المشارکة مع الأطباء لزيادة التزامهم بإدارة المرض ويصبحوا أکثر تحملا للمساءلة عن صحتهم.
الشرقي, عمر زيان, & الحليسي, نوف. (2019). The Effect of Asthma patient Education on Reducing Hospital Admissions. مجلة البحوث التجارية, 41(1), 119-160. doi: 10.21608/zcom.2019.122387
MLA
عمر زيان الشرقي; نوف الحليسي. "The Effect of Asthma patient Education on Reducing Hospital Admissions". مجلة البحوث التجارية, 41, 1, 2019, 119-160. doi: 10.21608/zcom.2019.122387
HARVARD
الشرقي, عمر زيان, الحليسي, نوف. (2019). 'The Effect of Asthma patient Education on Reducing Hospital Admissions', مجلة البحوث التجارية, 41(1), pp. 119-160. doi: 10.21608/zcom.2019.122387
VANCOUVER
الشرقي, عمر زيان, الحليسي, نوف. The Effect of Asthma patient Education on Reducing Hospital Admissions. مجلة البحوث التجارية, 2019; 41(1): 119-160. doi: 10.21608/zcom.2019.122387